استفاده از سود پرک و داده های بازار

سود پرک (هیدروکسید سدیم) یک قلیایی همه کاره است. مصارف اصلی آن در تولید خمیر و کاغذ ، آلومینا ، صابون و مواد شوینده ، فرآورده های نفتی و تولید مواد شیمیایی است. سایر کاربردها شامل تصفیه آب ، مواد غذایی ، منسوجات ، فرآوری فلز ، معدن ، ساخت شیشه و موارد دیگر است. یکی از بزرگترین مصرف کنندگان سود پرک در زمینه صنعت خمیر و کاغذ است که از آن در فرآیندهای خمیر و سفید کننده ، تزریق کاغذهای زباله و تصفیه آب استفاده می شود.

 

سود پرک یک ماده اولیه اساسی در تولید طیف گسترده ای از مواد شیمیایی است. این ماده به عنوان واسطه و یک ماده واکنش دهنده در فرآیندهای تولیدکننده حلال ، پلاستیک ، الیاف مصنوعی ، سفید کننده ، چسب  و داروهای مورد استفاده قرار می گیرد. 

هیدروکسید سدیم جامد یا سود پرکممکن است باعث سوختگی شیمیایی ، آسیب دائمی یا زخم و کوری شود. هنگام حل سود پرکدر آب ، واکنش بسیار گرمازا است و گرمای حاصل از آن ممکن است باعث سوختگی گرما یا اشتعال شود. سود پرکبسیار واضح است و در واکنشی که باعث ایجاد نمک می شود با چربی ها و روغن های موجود در پوست واکنش نشان می دهد. به همین دلیل ، هیدروکسید سدیم بسیار خطرناک است و به دنبال تماس با این ماده ، پوست باید کاملاً با آب شسته شود. یک محلول از 0.5M یا بیشتر سود پرکباید برچسب خورده شود ، در حالی که یک محلول بین 0.5-0.05M باید برچسب زده شود.

سود پرکمایع دارای خاصیت فاسد کننده ای بر روی تمام بافت های بدن است. حتی ممکن است سود پرکپس از تماس طولانی مدت بر روی بافت اثر مخرب می گذارند. استنشاق سود پرکمی تواند باعث آسیب در دستگاه تنفسی فوقانی می تواند صدمات شدیدی را به همراه داشته باشد.

غشاهای مخاطی یا سایر بافتهایی که ب سود پرکدر تماس هستند

مهم است كه كسانی كه از سود پرکاستفاده می كنند ، از خواص خورنده آن آگاه باشند.می دانید چه احتیاط هایی را باید انجام دهید. در صورت قرار گرفتن تصادفی در معرض آن ، بلافاصله در آن محدوده را شستشو دهید.

 

اثرات سلامتی/خطرات ایمنی: این سود پرکقوی و بسیار خورنده است که به راحتی بافت های زنده را تجزیه می کند. تماس پوست با سود پرکمی تواند منجر به سوختگی شدید شیمیایی شود و تماس چشمی می تواند باعث کوری دائمی شود. سود پرکبا واکنش بسیار گرمازا با آب و اسیدها واکنش نشان می دهد و از طریق پاشیدن می تواند باعث سوختگی شود. 

سود پرکیکی از نامهای رایج هیدروکسید سدیم (NaOH) است که به آن به عنوان چاودار نیز معروف است. نام مشترک آن از هویت شیمیایی آن به عنوان یک هیدرات سدیم نشات گرفته و به دلیل داشتن سوز آور یا خورنده است. به شکل خالص ، سود پرکیک جامد مومی و سفید است. به راحتی آب را جذب می کند و محلول های آبی را تشکیل می دهد. 


وبلاگ شرکت پترو کیمیای آکام باعث ,شیمیایی ,سدیم ,تواند ,واکنش ,سوختگی ,هیدروکسید سدیم ,تواند باعث ,باعث سوختگی ,پرکمی تواند ,واکنش نشان ,واکنش بسیار گرمازا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود تحقیق آشپزی xMas Official Website عصر رایانه تابلو فرش مناجات فروش محصولات لاغری و تناسب اندام و چاقی انجام پروژه های data base hamkarifile